Školska godina 2020./21. se bliži kraju. Za maturante je nastava već završila 25. svibnja i spremaju se za polaganje mature. Ostali osnovnoškolci i srednjoškolci marljivo još uče gradiva i prate nastavu po modelu ovisno o epidemiološkim mjerama na snazi.
Projekt Pomoćnici u nastavi II provodi UOSIKAŽU, a financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja s ciljem unapređenja i povećanja kvalitete dostupnosti redovnog sustava obrazovanja na svim razinama za učenike s teškoćama u razvoju te stvaranja uvjeta za njihovo aktivno sudjelovanje u nastavnim, društvenim i građanskim aktivnostima.
Projektom je obuhvaćeno šestero učenika s teškoćama u razvoju s područja Karlovačke županije i zaposleno šestero pomoćnika u nastavi koji im pružaju neizmjernu podršku u praćenju i svladavanju nastavnih predmeta. Dvije učenice pohađaju osnovnu školu, a četvero učenika ide u srednju školu.
Voditeljica projekta Ivana Mastelić-Ivić posjetila je dana 28. svibnja Ekonomsko-turističku školu Karlovac koju pohađaju troje učenika s teškoćama u razvoju. Kratkim predstavljanjem i upoznavanjem sa nastavnikom i učenicima, voditeljica je bila prisutna na jednom školskom satu predmeta statistike trećeg razreda u kojem se nalazi učenik s teškoćama u razvoju i njegova pomoćnica u nastavi.
Učenik se služi laptopom i unosi uglavnom lakše tekstualne podatke, dok pomoćnica u nastavi zapisuje predmete koji su mu zahtjevniji, a tiču se formula, tablica i grafova, kao što su: statistika, matematika i računovodstvo. Usmjerava ga i pomaže u koncentriranju na gradivo te potiče na osamostaljivanje u društvu.
Iako je uloga pomoćnika u nastavi u prvome redu pružanje podrške učeniku s teškoćama, oni također imaju ulogu pružanja podrške učitelju, roditeljima, školi i kurikulumu. Te uloge su vezane za podršku djetetu u snalaženju u školskom okruženju, individualizaciju, suradnju s roditeljima učenika s teškoćama u razvoju, praćenje i dokumentiranje rada i procesa napredovanja djeteta te stručno usavršavanje.
Ivana Mastelić-Ivić