Edukacija korisnika osobne asistencije i osobnih asistenata – profesionalno do kvalitete

objavljeno u Novosti

UOSIKAŽU je korisnica projekta Osobna asistencija = kvalitetniji život osoba s invaliditetom, UP.02.2.2.09.0075 u okviru kojeg je 28. ožujka 2019. godine u dvorani Aquatika - Slatkovodnom akvariju Karlovac održana edukacija za korisnike osobne asistencije i osobne asistente. Edukaciju su proveli stručnjaci iz Zajednice saveza osoba s invaliditetom Hrvatske – SOIH vezano uz unaprjeđenje kvalitete usluge osobne asistencije, poput unaprjeđenja znanja i vještina za rad s osobama sa specifičnom vrstom invaliditeta, uvod u osobnu asistenciju, aktivnu podršku za osobe s invaliditetom, komunikacijske vještine, rješavanje sukoba, problemi i izazovi s kojima se susreću osobe s invaliditetom i slično.

Projekt Osobna asistencija = kvalitetniji život osoba s invaliditetom provodi se u okviru Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020. Poziv na dostavu projektnih prijedloga Razvoj usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom – FAZA II. Posredničko tijelo razine 1 – PT1 je Ministarstvo za demografiju, obitelj, mlade i socijalnu politiku, a posredničko tijelo razine 2 – PT2 je Hrvatski zavod za zapošljavanje, Ured za financiranje i ugovaranje projekata EU. Projekt se provodi 24 mjeseca. Ukupna vrijednost projekta je 2.497.477,50 kn što je ujedno i iznos EU potpore.

Cilj projekta je povećati socijalnu uključenost i unaprijediti kvalitetu života osoba s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta te intelektualnim teškoćama pružanjem osobne asistencije u provođenju aktivnosti svakodnevnog življenja i samozbrinjavanja. U projekt je uključena 21 osoba s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta te intelektualnim teškoćama (cerebralna paraliza, neuromuskularne bolesti, tetraplegija, amputacija, intelektualne teškoće i dr.) s područja Karlovačke županije u dobi od 19 do 64 godine od čega je 8 žena i 13 muškaraca.

Osobna asistencija pruža podršku osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta te intelektualnim teškoćama u provođenju aktivnosti svakodnevnog življenja i samozbrinjavanja poput: održavanja osobne higijene,obavljanja fizioloških potreba, odijevanja, transfera, pripremanja obroka i hranjenja, mobilnosti, obavljanja administrativnih poslova te pratnje i pomoći u različitim socijalnim aktivnostima.