U sklopu projekta „Osobna asistencija = kvalitetniji život osoba s invaliditetom II“ s kodnim brojem UP.02.2.2.14.0066 koji se provodi kroz poziv „Razvoj usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom – faza III“ 03. svibnja održana je online edukacija za korisnike osobne asistencije.
Cilj edukacije je unaprjeđenje kvalitete pružanja usluge osobne asistencije, uvod u pružanje usluge, aktivna podrška za pripadnike ciljne skupine, komunikacijske vještine, rješavanje sukoba, problemi i izazovi s kojima se susreću pripadnici ciljne skupine.
Prisutnim sudionicima edukacije pozdravnu riječ uputila je Gordana Jurčević, koordinatorica osobnih asistenata. Edukaciju je vodila Marica Mirić, dopredsjednica Saveza osoba s invaliditetom Hrvatske – SOIH, a nakon predavanja kroz primjere iz prakse prisutnima je objasnila ulogu korisnika osobne asistencije i osobnih asistenata te njihova prava i obveze. Naglasila je važnost asertivne komunikacije između korisnika i osobnog asistenta, osvrnuvši se na upotrebu „ja“ poruka u svakodnevnom komuniciranju ili kod rješavanja sukoba. Razgovor između korisnika i osobnih asistenata važan je od samog početka kako bi se što bolje upoznali sa potrebama korisnika i prilagodili se njima.
Podrška osobama s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta kroz uslugu osobne asistencije koja obuhvaća aktivnosti od osobne higijene korisnika, transfera, održavanje stambenog prostora, pomoć u administraciji i pratnji neke su od svakodnevnih potreba koje su naglasili korisnici i sudionici edukacije te zaključili kako je osobna asistencija jedna od osnovnih preduvjeta za samostalan život osoba s najtežom vrstom i stupnjem tjelesnih oštećenja, osoba s intelektualnim i mentalnim oštećenjima.
Na kraju predavanja u raspravi korisnici su razmijenili iskustva i istaknuli što za njih znači osobna asistencija te kako je njima i njihovim obiteljima poboljšala kvalitetu življenja.